Om oss

Hos Nord-Troms Kiropraktikk får du behandling og trening som virker- for smerteplager eller best mulig ytelse.

Nord-Troms Kiropraktikk har lang erfaring i behandling, forebygging og funksjonell trening for smerteplager og bedret prestasjon for pasienter og idrettsutøvere i alle aldre. Gjennom et stort utvalg av gode behandlingsteknikker og treningsmetoder skreddersyes opplegget for deg, og klinikken har eget lokale for personlig veiledning, testing og egentrening.

Klinikken vår er samlokalisert med Reisa Treningssenter og Nordreisa Fysikalske Institutt i Sparebankbygget i Storslett sentrum. Dette gjør at du som pasient sikres et helhetlig, tverrfaglig helsetilbud der kombinert behandling og mulighet for faglig forankret veiledning og strukturert egentrening gir det beste utgangspunktet for bedre helse. Velger du Nord-Troms Kiropraktikk er du i trygge hender.

Ansatte

Bjarne Nyvoll
MSc og BSc Chiropractic.

Bjarne Nyvoll er utdannet ved Anglo-European College of Chiropractic, Bournemouth, England, 2000 og er medlem av Norsk Kiropraktorforening. Nyvoll har tidligere jobbet 4 år ved St Elisabethklinikken i Harstad, og ett år ved Kaigata Legesenter i Tromsø. Han etablerte og har drevet Nord-Troms Kiropraktikk siden 2004. I 2007 startet Nyvoll Reisa Treningssenter sammen med fysioterapeut Jørn Hugo Karlsen.

Nyvoll skrev hovedfagsoppgave om skulderskader og har særlig interesse for kjevesmerter/plager, hånd/fot skader og problemer, idrettsskader og nakke/rygg rehabilitering, samt faglig frisktrening.

Regelmessig faglig oppdatering skjer via kursing i Norsk Kiropraktorforening, og ved Nordisk Institutt for Kiropraktikk og Klinisk Biomekanikk (NIKKB) ved Syddansk Universitet, Odense, Danmark.

Bjarne Nyvoll anvender forskjellige behandlingsteknikker tilpasset alder og problemstilling:

• Presis leddmanipulasjon og mobilisering
  • Active release-teknikker og muskelenergi-teknikker for muskler, sener og leddbånd
  • Triggerpunktteknikker
  • Kinesiotaping
  • Fascielle frigjøringsteknikker for bløtdeler som f.eks mage og mellomgulvspenninger
  • Kraniosakral-teknikker.

Kontakt oss

Har du spørsmål vedrørende noen av våre behandlinger – eller ønsker du å bestille time? Send oss en melding via kontaktskjema, så kommer vi tilbake til deg – eller ring oss for en hyggelig prat!

Lokalene i Bankbygget har enkel adkomst, gode parkeringsmuligheter, og umiddelbar nærhet til buss – og drosjestasjon.